onsdag 27 april 2016

Träning och plugg

Den här veckan består för min del till mesta dels av plugg. Jag har varit riktigt duktigt och ställt väckarklockan så att jag hinner läsa på morgonen innan jag åker till skolan. Idag ska jag dessutom få in två träningspass mellan varven av plugg och skola. Mitt på dagen blir det 45 minuter kettlebell som jag gillar väldigt mycket. Men eftersom det i den här veckans StudOrg idrottar är badminton på schemat måste jag ju dit och slå på bollen.

Min hjärna går lite på högvarv just nu och jag vet att det inte är bra, men försök på något annat sätt klara av fyra kurser under en månad. Där en kurs innebär ny deadline på en text varje vecka, plus att läsa igenom alla andras texter och kommentera. En innebär en tent som baserar sig på sex stycken böcker, och dessutom ska vi skriva två kursdagböcker i den. En till kurs med saltet, baserad på två böcker som behandlar mediejuridik, som inte är min starka sida. Den sista kursen går dessutom på engelska och där ska vi skriva någon form av kursdagbok och dessutom göra ett projekt och hålla en presentation. Låter det inte mysigt? Nej inte direkt, jag känner dessutom att jag inte egentligen har tid att fria Valborg nu på veckoslutet, tentamen tisdagen efter det och deadline på måndag. Kan ju bara säga att den 18 maj då vi stiger på färjan och åker över till Sverige med linjen kommer att vara så skön!

Den understa boken i högen är jag snart halvvägs med

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar