måndag 4 april 2016

Veckans träning

I slutet på föregående vecka brukar jag försöka kolla över min kommande vecka, vad jag har för program, vilka deadlines jag har och hur mycket ledig tid jag har. Så vill jag planera in vilka blogginlägg jag ska publicera när och vad jag hinner skriva. Helst ska även något roligare och lugnare program läggas in. Och självklart träningen, eftersom jag vill se till att träna minst tre gånger per vecka. Ibland blir det mer ibland tyvärr mindre, alltid räcker inte tiden till allting, under Smocka till exempel då jag ännu bodde i Grani. Men denna vecka är jag lite extra nöjd med planeringen, så jag vill dela med mig av den åt er. Det har dock inte varit en av de svåraste veckorna att få in träningspass då jag har ganska lite skola men i alla fall.

I dag, måndag blir det ett kvällspass på UniSport då jag kommer skaka loss i ett Zumba pass. Jag är ingen dansperson men att skaka loss ibland är riktigt roligt. Tisdag blir det ridlektion igen, har ganska många att ta igen just nu. Onsdag ser jag fram emot då det blir kettlebell på UniSport. Ett pass jag varit på en gång tidigare och verkligen verkligen gillade! På torsdag har jag min egna ridlektion som vanligt och på fredagen är jag vakt åt Viljam, vilket innebär åtminstone en lång promenad. Dessutom har vi teaterföreställningar på både onsdag och lördag och även om det inte är direkt träning så kommer jag nog åka hem ordentligt svettig. Mycket dans och enenergi på scenen kommer nog att bränna lite det också.

Det är ungefär så här jag vill ha min vecka, tunga hårda träningar i början av veckan, medan veckoslutet innebär lite lugnare tempo, promenader och tid att ha lite roligt också.

Den här killen fick jag sitta upp på förra veckan. Jag är ledsen att säga det men jag fattar inte riktigt hur jag har orkat med hur stark han är. Han är underbar och så söt och sympatisk men att han drar så otroligt mycket känns inte så kul just nu.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar