fredag 22 april 2016

Föreställning på kvällen - Vad gör jag?

Igår hade vi näst sista föreställningen och i morgon smäller det. Sista föreställningen, så har du inte ännu sett pjäsen ta chansen i morgon.

Då jag vet att vi har föreställning nästa dag finns det en del saker jag i princip alltid gör. Oftast tvättar jag håret kvällen före, har planerat in min hårtvätt till den dagen, och sedan flätar jag upp det i två inbakade flätor. De har jag sedan tills jag på plats och ställe sminkat mig klart oxh börjar fixa håret. Då blir det så som jag vill ha det, lockigt, volym och så vidare.

Så har jag i förväg sett till att jag har rätt sorts underkläder rena. Till exempel har jag bara en bh som jag kan ha med min klänning i teatern, den måste finnas tillgänglig. 

Beroende på när jag pker hemifrån sista gången innan föreställning packar jag min teaterväska. Det är en hel del jag behöver ha med mig.

För håret, hårspray, balsamspray och minst en hårborste

Min sminkväska fullproppad med det mesta av mitt smink

Ansiktskräm och hudkräm ifall någon ställe på kroppen skulle få för sig att bli kruttorr. Deodorant och sminkborttagning för säkerhets skull de med. 

Diverse olika hårsnoddar och hårnålar samt en rakhyvel om jag måste få bort några otrevliga hår jag missat.

En vattenflaska är ett måste, det är galet varmt på scen och dessutom måste slem i halsen ibland sköljas bort

Självklart plånbok och nycklar. Oftast även telefonladdare och alltid hörlurar. Brukar inte använda dem men jag går ingenstans utan hörlurar, man vet aldrig när man får tråkigt eller måste lugna sig med en podcast.

Mappen med manuset, har jag nästan glömt två senaste gångerna. En gång var jag redan ute på gatan då jag kom på att jag glömt den.

En sista gång för i vår är teaterväskan packad och redan i kväll befinner jag mig i Porkala.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar