torsdag 28 april 2016

Dagens "Vill ha"

I dag har jag starkt känt att det finns saker jag vill ha, verkligen som en femåring. Men det är ganska udda saker, eller en del, så jag tänkte att det kan bli ett litet roligt och snabbt blogginlägg i denna hektiska period.

  1. En hund. Jag har alltså varit så galet hundsjuk idag, jag bar ge mig en hund nu och jag kommer aldrig mer begära någonting. Det är en av mina största drömmar. Jag vill ha en hund, en alldeles egen, eller i alla fall en som bor med mig. 
  2. Pengar. Det här dök bara upp i mitt huvud under en paus i skolan idag. Jag vet inte vad vi diskuterade egentligen men så kom jag på att jag vill ha pengar, för tänk vad lätt det skulle vara då. Inte behöva planera och tänka och hålla på. Alla höll med mig, alla andra ville också ha pengar.
  3. En vappenballong. Heliumballonger hör Valborg till och jag vet att jag snart är 20 år men de är så fina och så roliga. Dock är de ju svindyra och helt onödiga egentligen så nej. Men skoj hade det varit.
I den här ordningen vill jag ha sakerna, kanske inte helt logiskt då jag hade kunnat köpa en hund med pengar men jag har ändå hellre en hund än pengar. I alla fall idag. Det var dagens vill ha.

Som tur finns den här filuren jag får bota hundsjukan med då och då, redan om en vecka ska jag ta hand om honom i fyra dagar.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar