torsdag 7 april 2016

Teatersmink

Andra föreställningen igår, för min egen del gick premiären bättre men enligt de övriga var helheten bättre igår. För mig sket nästan en hel scen sig, ett sång och dansnummer. Jag hann inte få på mig regnrocken ordentligt så jag klädde på mig på scenen, sedan sparkade jag en pall så att den föll i dansen och som sista glömde jag att öppna rocken. Ingen annan märkte men klart att det stör, men samtidigt är det sådant som händer.

Då jag kom hem kom jag på idéen för nästa blogginlägg, hade ändå inte tid på kvällen så det blir idag. Sminket under pjäsen. Mitt ansikte är helt enkelt inte vant och det känns i det. Jag sminkar mig väldigt lite till vardags och använder foundation ytterst sällan, så nu då man på scenen måste ha väldens lager är det väldigt ovant. Och då har är jag inte ens så sminkad som många är till vardags på scenen, jag förstår inte. Hur kan folk ha det varje dag? Antar att man vänjer sig och det leder ju antagligen att man tvingas använda mer och med för att täcka det som skapas av tjocka lager smink varje dag.

Men det är även nu jag förstår de som säger att det är så skönt att tvätta bort sminket på kvällen, det är klart det är skönt med ett sådant lager. Jag tycker också att det är skönt, och det krävs så mycket rengöring och så många bomullspads. Jag är inte van men samtidigt är det väldigt roligt att sminka sig så mycket ibland också. En del av teater helt enkelt.

Så här brukar jag se ut då jag lägger på smink till till exempel skolan

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar