torsdag 21 januari 2016

Trekant och sex på plan

Rubriken är ord jag alltid kommer att förknippa med volleyboll, från mitt eget skriftskoleläger. Det handlar alltså om att bilda en triangel mellan händerna då man sjukare upp bollen och att det ska finnas sex stycken spelare på planen, men som femtonåring är det ju roligt att säga det lite tvetydigare. Saken är alltså den att jag spelade volleyboll igår, på StudOrg idrottar. Det var så galet roligt, jag tycker volleyboll är en jäkligt rolig sport. Jag märkte dock att jag inte alls är speciellt bra längre. Eller så är det bara jag som har målat upp en bild av att jag har varit riktigt bra på det. Mitt lag förlorade varenda gång, men jag kan nästan garantera att vi skrattade mest, så i alla fall magmusklerna jobbade. Så nu är redan två av tre träningspass den här veckan avklarade, tänker köra ett NTC-pass på veckoslutet antagligen. Hittills har det gått bra med tre träningar i veckan. Ibland känns det lite motigt att sätta igång och speciellt en vecka som denna då jag inte ens har ridlektion, det blir ju liksom att själv ordna alla träningspass. Därför är StudOrg idrottar bra, det är arrangerat.

En gammal fin bild på Chiuw

<3 : Madde

2 kommentarer: