onsdag 13 januari 2016

Tillåt mig att klaga

Snön har anlänt till oss, det har de flesta säkert märkt. Och de som inte lever isolerade har också märkt att trafiken suger, både på gatorna men speciellt kollektiv trafiken. Igår orkade jag inte bråka med tågen tillräckligt mycket för att komma till skolan. För det första har VR ställt in hälften av alla tåg, för att skapa mindre försening eller vad då? Och de som går gick inte heller igår, tåget jag skulle ta var 35 minuter försenat när jag struntade i det, gick hem och gjorde min del av grupparbetet hemifrån. Idag är hälften av tågen fortfarande inställda men mitt tåg var bara tre minuter försenat. Egentligen gjorde det ingenting då jag måste ta ett tidigare tåg och ändå var typ först på plats i skolan. Men jag tycker de skulle kunna lägga tillbaka bland annat E-tågen i trafiken.

Jag funderar bara liksom att idag är himlen klar, det blåser inte och det är ungefär 10 minusgrader, och ja det var snöstorm igår men det är ju en normal vinter i Finland. I Finland har vi snö och kallt på vintern och blåst är också ett naturligt väderfenomen. Varför kan inte tågen fixas så att de kan gå i normalt vinterväder här? Vädret har varit sådant länge och tågen har funnits länge, hur kan ingen ha hittat en lösning?


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar