lördag 30 januari 2016

It's all about the glitter

Går dagen stavades inledande sits och glitter. Det vill säga årets första sits med inget mindre tema än glitter. Efter skolan, som bara bestod av redaktionsmöte, tog jag igen spårvagnen till nya lägenheten (som jag nu lärt mig att inte ligger i Eira utan i Brunsparken), tog det lugnt, åt en sallad på golvet i mitt rum då det är enda stället med lampa än så länge, och sedan bytte jag om och förvandlade mig till glitter, både i hår och smink.


Jaja jag vet att man inte ska lägga glitter i ansiktet och så vidare, men än så länge har ingenting farligt hänt och jag tvivlar starkt på att mitt glitter var glas.


Sitsen var verkligen toppen rolig. Sällan har jag haft så roligt bordssällskap, trots att jag inte riktigt satt med andra journalister, och var lite avundsjuk på några av klasskompisarna som satt med journalistgamyler och fick veta en massa skvaller och om hur det är att jobba. Satte mig med dem en stund under pausen och kan stolt säga att en nyhetsuppläsare på svenska Yles radio har dissat mig för min hemort.

Vet inte varför Ville ser så sur ut



Lite för tidigt tog jag tåget hem, men nästa skulle ha varit för sent, så jag hoppas att jag nästa gång har en lägenhet i stan att ta mig till för att sova, kommer bli galet praktiskt!
<3 : Madde

2 kommentarer:

  1. Om du bor på Parkgatan bor du i Ulrikasborg! Allt söder om gatan hör till Brunnsparken men norra sidan av gatan där alla bostadshusen finns är definitivt Ulrikasborg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enligt vad alla sagt till mig slutar Ulrikasborg vid jungfrustigen och Parkgatan hör till Brunsparken. Men allvarligt talat, vem bryr sig? :D

      Radera