lördag 2 januari 2016

"Studio"

Många bloggare vet säkert hopplösheten i att föröka fotografera någonting under vinterhalvåret på norra delen av jordklotet. De ljusa timmarna på dygnet är helt enkelt för få för att få till ett bra ljus, då måste man hitta på egna lösningar. Jag tyckte till exempel att det såg så komiskt ut då jag fotograferade mina julklappar, så jag bestämde att fotografera det hela "utifrån".

Som bakgrund hade jag en vit filt, men det fungerade ju inte riktigt. Bilderna blev helt för gula och jag är inte alls speciellt nöjd med dem. Men ja, så här hade jag ställt upp det i mitt rum.

För att hålla filten uppe använde jag en stor hårklämma öven stolen.

 För att få så mycket ljus som möjligt ställer jag fram varenda lampa jag har runt filten, även om det betyder att nattduksbordslampan får stå i sängen. Eftersom sladden inte hade räckt annars.

Och allt jag har fotograferat i en hög, kaos.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar