måndag 4 januari 2016

4 - 10 januari

Slut på långa dagars drömmande, kära Oxe, dags att ta tag i det verkliga livet. Du kikar på jobbet och blir snabbt oinspirerad, men dagdrömmarna om långa resor och spännande äventyr ser inte ut att bli verklighet just nu, utan kräver att du just tar dig igenom några måsten. I mitten av veckan får du en härlig påminnelse om att dina planer är möjliga att genomföra, och även om det tar emot så är det dags att jaga 2016s alla chanser. Romantik, sociala upptåg och hemmamyset hamnar på hyllan ett tag, men du har målet i fokus. Undantag för romanser på distans, som får sig ett lyft under helgen.

Ja på jobbet, som pågår ännu den här vecka, känner jag ju mig verkligen oinspirerad, men det är alltid bra med extra pengar. Jag kommer att ha fullspäckat schema verkligen så ingen tid för resor och sådant, då skolan börjar nästa vecka kommer den antagligen att ta stora delar av tiden, plus redaktionsprojekt och praktik under våren. Vilka planer som går att genomföra vet jag inte, men kanske att jag hinner träffa Jonathan på onsdagen, nästan mitten av veckan ju. Vilket mål? Jag blir full av frågor. Flytten? Skolan? Hobbyer? Får väl vänta och se. Romanser på distans som får upplyft under helgen, ja jag ska träffa Jonathan under helgen och kanske inte under resten av veckan, så sådan distans kanske.


Nu kör vi första hela veckan år 2016
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar