torsdag 14 januari 2016

Hur ska jag hinna?

Flera, för många enligt mig, torsdagar den här våren står det skola till klockan 17 i min kalender. Den klipska inser att jag omöjligt hinner från Helsingfors med tåg till Grankulla och med bil till Porkala för att kunna rida lektion klockan 18. Och att varje gång vi har kursen i mediejuridik gå en timme tidigare då föreläsningen är bara tre timmar känna inte heller optimalt. Jag måste alltså de här dagarna avboka min ridlektion. Jag har talat med min ridlärare och vi har kommit fram till att bästa lösningen bara är att hitta bytestimmar. Hittills har det gått riktigt bra, har fått timmar för alla mina januaritimmar jag måste vara borta. Idag till exempel kan jag åka och rida två timmar senare än normalt, och dessutom få rida hopplektion.

Men idag fick jag dessutom veta att vår linjes redaktionsprojekt antagligen kommer att gå till klockan 17 varje dag, det vill säga varje torsdag i fem veckor till. Just nu känns det hopplöst men jag tänker ta det problemet sedan i februari, nu ska jag byta kläder och åka till stallet. Väntar med spänning på vem jag får sätta mig upp på idag.

Hoppas inte på denna dam, trots att hon ibland kan hoppa riktigt fint. Men nej

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar