tisdag 19 januari 2016

Sur tjej med studs

På torsdagen nästan en vecka sedan red jag ju som sagt inte på min normala ridlektion, utan på en hopplektion två timmar senare. Då jag kom till stallet möttes jag av en besvikelse då jag insåg att jag skulle få hoppa med Flora. Har hoppat med henne en gång tidigare och då lyckades vi knappt lyfta galopp. Dessutom är hon jäkligt sur och gör inte så mycket annat än försöker  bita i boxen. Så jag tog fast henne och band henne så att hon inte kom åt att bita. Var inte så glad på henne kan man ju säga, och då lektionen började var jag ganska hård mot henne och sade åt henne att gå framåt ordentligt. Galopperade långsidorna i lättsits och drev på, så att jag väckte energin helt enkelt. Själva lektionen blev faktiskt en positiv överraskning, riktigt bra fart och fina språng och inga problem med galoppfattningarna över huvud taget. Tvärtemot hurdan hon var senast jag red henne. Men jag fick också höra att hon ibland kan ha sådana dagar att hon inte lyfter galopp, så det var ju bara synd att hon råkade vara sådan första gången jag red henne.

Ingen perfekt hopplektion men som sagt några riktigt lyckade språng och linjer och svängar och så. Hellre hoppar jag med Gallis eller Lucky så klart men inte är hon den jag mist vill hoppa med. Men det där bitande kunde jag vara utan, vid ett ouppmärksamt tillfälle då jag ledde henne och en annan häst medan hindren städades undan högg hon tag i min arm. Inte okej! Inget hål på mig eller tröjan och jag var snabb och knäppa till med spöt så inget farligt men störande så klart. Jag gillar att kunna umgås med hästarna, och det går ju inte riktigt från marken om man hela tiden ska akta sig för en massa tänder.

Har ingen bild på Flora, men här är en bild på mig och älsklingen Roope. Han var en riktigt fin häst han.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar