fredag 8 januari 2016

Little devil

Årets första ridlektion, gav mig ut i kylan till stallet och hittade lilla hästen i hörnboxen. Ni som följt mig ett tag vet ju att jag brukar kalla alla hästar jag rider mycket för någonting som speglar deras personlighet, Patsy har nu blivit den "lilla djävulen" för mig. Inte direkt på ett negativt sett, jag gillar ju henne, men det är en så bra beskrivnings i alla fall. Hur som helst började lektionen riktigt bra, hon var ganska på tårna över allt, dels på grund av kylan och extra energi som det medför, men gick ändå riktigt fint och helt avslappnat emellanåt till och med. Men efter halva tiden hände någonting, hon spände upp sig helt, vägrade lyssna, kunde inte slappna av och sprang ifrån mig. I galoppen fungerade hon helt bra i vänstervarv, men i höger skyggade hon för allting och flög åt sidan hela tiden. Helt i slutet fick jag henne lite avslappnad så att vi inte i alla fall slutade som spändast. Men lite tråkigt att det blev så då början var så otroligt bra. 


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar