torsdag 31 december 2015

2015

Ska skriva ett längre sammanfattande inlägg angående förra året, men ny nyårsafton till ära kör vi en hel hög frågor om det gångna året. Listan snodd av Sofia.

Människorelationer

1. Har du fått nya vänner under året?
En hel hög nya vänner från skolan och studielivet bland annat.

2. Har du gjort någonting i år som du inte gjort tidigare?
Tagit studenten, börjat studera, opererat bort alla fyra visdomständer är nu det jag kommer på så här direkt.

3. Har du varit i en relation det här året?
365 dagar av året

4. Nämn några av de bästa minnena från året
Att Vili flyttade till Anan och Pete och att jag har fått sköta honom så mycket, att jag tog studenten och övriga ABI-året före det, att jag började studera och inledde studielivet. Utvecklingen med hästen Patsy.

Jag

5. Har du förändrats mycket under året?
Inget radikalt skulle jag säga. Men jag har stressat lite minera i alla fall andra halvan av året. Inte vet jag...

6. Har du varit sjuk under året?
Jag har haft lite förkylning, inflammation i stämbanden och så hade jag ju ganska ont efter operationen av visdomständerna.

7. Har du fått portförbud någonstans under året?
Nej, snäll flicka som man är.

8. Har du varit ensam på bio under året?
Nej, har tror jag varit på bio bara en gång, på Hungergames med Jonathan.

9. Har du tatuerat eller piercat dig under året?
Nej

Random

10. Vem har varit din bästa nya bekantskap under året?
Schubbe, studiekompisarna och Vili tror jag. Minns inte om jag lärt känna någon annan viktig.

11. Höll du ditt nyårslöfte?
Minns inte om jag lovade någonting men i så fall an det ha varit att hålla ihop med Jonathan och att leva hälsosammare. Vi har hållit ihop och jag har levt lite hälsosammare kanske, men ingen radikal förändring där.

12. Fick någon närstående barn under året?
Ingen jätte nära vän men två av våra scoutledare som jag ändå spenderat mycket tid tillsammans med fick sitt barn.

13. Dog någon närstående?
En god vän tyvärr. Och så hästen Misu som jag red ganska mycket ett tag.

14. Vilka länder besökte du?
Schweiz med fysiken tror jag faktiskt är min enda utomlandsresa i år. Ja och så kryssningen till Tallin med Jonathan, så Estland.

15. Vad vill du att ska hända år 2016 som inte inträffade 2015?
Tillbringa längre perioder med Jonathan, träffa mera vänner jag inte hunnit med och bli av med ångestattackerna.

16. Vilka datum kommer du att minnas länge från år 2015?
Studenten 30.5 är enda datumet jag minns. När jag tänker på andra minnesvärda händelser minns jag inte vilket datum det var, till exempel då jag fick mejlet från Soc&Kom.

17. Vilken sak lyckades du mest med under 2015?
Att få studieplats där jag ville känns stort. Men en annan grej som inte har gått på en gång är att det faktiskt har börjat kännas riktigt bra med Patsy.

18. Största misslyckande?
Studentskrivningen i modersmål, största besvikelsen i år tror jag.

19. Vad har varit ditt bästa köp i år?
Har inte köpt något större i r tror jag, så passar på den.

20. Vems beteende vill du tacka? 
Mamma för att hon alltid vill mitt bästa och Ana för att jag har fått bo där så mycket och så mot att jag vaktat Vili.

21. Vems beteende har skapat ångest?
Njaa, kanske inte så mycket enskilda, vill inte säga några namn.

22. Vad använde du mest pengar på?
Mat

23. Vad gjorde dig mest ivrig under året?
Studieplatsen och Vili.

24. Årets människor?
Jonathan, studiekamraterna och lärkanvännerna

25. Om du jämför med ett år sedan, var du lyckligare eller ledsnare?
Jag tror jag var lite gladare faktiskt, men ingen stor förändring.

26. Stressad eller lugnare?
Lugnare nu än för ett år sedan mitt i studentskrivningarna.

27. Rikare eller fattigare?
Tror jag är fattigare nu, det är dyrt att studera.

28. Vad önskar du att du hade gjort mera?
Läst mera skönlitteratur, bloggat och fotograferat mer.

29. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och haft ångest över onödiga saker.

30. Hur firade du julen?
Förmiddagen och dagen med Jonathan och julgröt med pappas släkt och kvällen hemma i Grani.

31. Om du kunde gå tillbaka i tiden och ändra en sak, vad skulle du göra?
Ingen specifik händelse här heller.

32. Blev du kär under 2015?
Nej, men jag har varit kär.

33. Hur många kyssar fick du?
Jag har inte räknat

34. Bästa TV-serie?
Paradise Hotel

35. Hatar du någon nu som du inte hatade för ett år sedan?
Nej

36. Bästa boken du läst?
Harry Potter och halvblodsprinsen eller Röd drottning

37. Vad önskade du dig och fick?
Studieplats, ny ridhjälm.

38. Vad önskade du dig men fick inte?
Clara Henrys bok till exempel

39. Årets favoritfilm?
Big Hero 6, nya film alltså

40. Vad gjorde du på din födelsedag?
Firade både mig och mamma eftersom det också var morsdag då.

41. Vem saknade du?
Jonathan då han var i militären.

42. Vem eller vad fick dig att hålla fötterna på jorden?
Jonathan, min mamma och mina vänner


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar