lördag 12 december 2015

Lucka 12: StudOrgs julfest

Som jag skrev igår var jg inte alls taggad för julfesten, det visade sig ändå att det blev riktigt roligt. Jag stannade bara över sitsen, det kändes trots allt som att jag inte orkade mera och att jag ville ha lite energi idag också. Då jag kom till Nypolen samlades alla gulisarna för att finslipa och gå igenom spexet som gulisarna traditionsenligt har varje julfest. Älskade min roll även om den inte var så stor, vårt spex handlade om en familj på en resa och jag var tonårstjejen i familjen, i princip var min uppgift att se sur ut, gå runt med hörlurar i öronen, pilla på telefonen och bli kär i varenda kille hjag såg. Efter förrätten som var skagenröra på malaxlimpa var det sedan dags att framföra spexet. Så nöjd och att höra kommentarer om att det säkert var det bästa spexet någonsin får nog oss alla att le, vi hade trots allt bara tre övningar och själv hann jag bara komma på den första. Och största delen hade inte varit på en enda.

Huvudrätten var julmat i form av skinka, lådor och rossolli. Inte min favorit men jag åt några potatisar en halv skiva skinka och lite ärter. Årets gulis och årets kamel titel delades ut. Grattis Sara till årets gulis, hon är så värd det och jag är väldigt glad för henne, sötaste Sara. Tutorn Krista blev årets kamel. Även julgubben kom på besök och tydligen hade jag inte varit tillräckligt snäll för mitt namn drogs inte upp. Min bordsherre fick i stället en present i form av ett snadblock därifrån vi grävde ut en plast dinosaurie. Bordet efteråt såg inte skoj ut och jag har även fläckar som minne i min sångbok av det. Äfterrätten var en god äppel, pepparkaks, vanilj grej och under hela sitsen hängde det lite i luften att om två veckor avgår styrelsen och den nya tar över. Efteråt skyndade jag till toaletten och sedan till tåget. En ganska kort kväll som ändå var väldigt rolig, trots att jag inte kände någon av mitt bordssällskap hade vi riktigt roliga diskussioner.

Just nu ligger mitt hår i två flätor i hopp om att uppnå samma frisyr i morgon då jag ställer mig på scenen med övriga teatergruppen.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar