onsdag 16 december 2015

Lov på riktigt

Hemtenten inlämnad, redan igår på kvällen. Så har jag sovit en skön natt, med konstiga drömmar dock, och vaknat utan väckarklocka för den var inte på. Nu är det jullov på riktigt! Jag vet inte om jag har berättat men jag kommer att jobba under jullovet, på Gainer som på sommaren. Men jobbet ska göras på eftermiddag kväll så mina arbetsdagar kommer att vara ungefär klockan 14-18, vilket passar mig utmärkt. Då har jag lediga kvällar och sovmorgnar varje dag. Och jag kommer att tjäna över ett års luncher på Unicafé. Och nästa vecka jobbar jag bara måndag och tisdag då hela företaget håller stängt resten av veckan. Vad jag annat ska göra under jullovet är att jag på söndag flyttar till Porkala hem till Vili, honom ska jag vakta i två veckor, med undantag från två dygn runt julafton. Jag ska helt enkät ta det riktigt lugnt och jobba lite. Och umgås med min kille som från och med i morgon inte är i militären längre. Det är en sådan skön känsla då jag på riktigt kan ta lov nu.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar