fredag 4 december 2015

Dumma dumma du

Gårdagens ridlektion, suck. Ville mest bara gråta, hoppa av och slänga tyglarna i handen på någon annan och bara skita i allting. Patsy var så jävla jobbig igår rent utsagt. Hon bara sprang, var inte framför skänkeln, hon stack för mig hur många gånger som helst. Ingenting fungerade, hon slappnade inte av, jag fick inte ens henne att gå rätt vägar då vi övade dressyrprogram. Ibland blir det väl bara så men lika dåligt känns det ju ändå. Vi övade galopprogram och så fort jag lyfte galopp vid rätt ställe, stack hon iväg, skyggade för allting. Fick in henne på en volt och även till någon sorts mittcirkel. Men den var antingen för stor eller för liten och hon lyssnade inte alls och bara sprang, som sagt. Sista volten gick alltid bäst och där kanske hon slappnade av kanske två sekunder, men sedan skulle vi bryta av till skritt. Funkade ju inte. Sista fem minuterna var hon helt okej fin, men nej ingen bra lektion. Men jag minns, det var samma sak med Gallis, efter ungefär ett halvt år kom den första lektionen då ingenting fungerade. Det blir väl bättre, eller jag vet ju att det blir bättre. Man måste misslyckas för att kunna lyckas. Men jag kände verkligen att jag inte någonsin kommer att kunna tävla för om hon har en sådan dag som igår.

Ingen bra bild, men jag tycker man ser hur tung Gallis är här, så som bara han ibland kunde och hur jobbig han var ibland

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar