fredag 18 december 2015

Stämbanden sönder

Hej på er, skickar hälsningar från min säng idag. Kan inte åka på jobb. Varför undrar ni? Jo, för att jag inte kan tala. Igår på kvällen började mi röst bryta och idag då jag vaknade hade jag ingen röst alls. Så att jobba med att tala i telefon fungerar ju inte riktigt utan röst. För de ljuden jag får ur min mun kan knappast kallas röst. Jag känner mig inte sjuk annars, förutom snuva som jag haft skitlänge och självklart känns det ansträngt i stämbanden men inga andra symptom. Men jag stannar i alla fall hemma idag och är tyst och försöker läka mina stämband. Vet ni hur störande jag tycker det är att inte kunna prata? Till en stor del är det antagligen på grund av att det inte går som jag stör mig på det men jag gillar ju att tala. Men även om jag får ord ut ur mig så anstränger det stämbanden så mycket att jag blir helt utmattad. I kväll ska jag ändå gå på musikal, man behöver ju inte prata medan man kollar. Mamma ville gärna se Mamma Mia en gång till och jag sade självklart inte emot, andra gången för oss båda. Före de slutar visa den.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar