tisdag 8 december 2015

Lucka 8: Min julklappsönskelista

På julen får vi presenter, i alla fall en del, hos oss får vi det. Och det är ju roligare om man ger någonting som de man ger till vill ha och tycker om. Så därför tycker jag inte att det är fel med önskelistor trots att man inte längre är tio år. Jag vill helst att alla ska skriva önskelistor, det underlättar ju definitivt för den som ger. Så utan desto mer bortförklaringar tänker jag publicera min lista, på en del saker jag önskar mig och på sådant jag skulle tycka var kul att få i julklapp.



  • En ny ridhjälm är egentligen prioritet ett, och det har jag redan fört in hos mamma en månad sedan. Min nuvarande är Nattes gamla och hur bra och bekväm den än har varit börjar den ha tjänat sina år. All svett den har fått ta emot har slitit bort fodret i pannan så den kliar och skavar ganska otrevligt där. Helt enkelt dags för en ny, och ja det skulle inte vara fel med en från samma märke som den jag har nu, GPA. Den har trots allt hållit väldigt länge.
  • En hund har stått på min önskelista så länge jag kan minnas, en dröm jag själv kommer att åtgärda så fort jag har möjlighet.
  • Clara Henrys bok "Ja jag har mens, hurså?" är en bok jag velat ha enda sedan jag fick veta att min favorit YouTuber skulle skriva den. Den publicerades i september och nu borde den väl ha kommit till Finland, hoppas verkligen att den finns i ett av mina paket.
  • Ett par träningstights, gärna i ett coolt mönster. Jag har ett par "fungerande" för tillfället, ett annat par jag bara kan använda hemma i myssyfte. Så det skulle vara riktigt roligt.
  • Termosmugg, nu behöver jag faktiskt en. Hade en från Starbucks som mamma snodde av mig för flera år sedan och använde till kaffe. Enda sedan dess har hon sagt att hon ska köpa en ny till mig, men har inte sett någon hittills. Och nu då jag har börjat dricka te på riktigt har jag verkligen behov av det. Så jobbigt att springa runt med små koppar där det tar slut snabbt och dessutom kallnar snabbt.
  • En ryggsäck snyggare än den jag har nu. Med min mapp och min dator jag släpar med till skolan varje dag är ryggsäck ett måste, och för tillfället går jag runt med en orange ryggsäck från Fiskars. Inget fel med den men jag skulle kanske ändå hellre ha någon med lite mera stil.
  • Ett par sådana där tunna pösiga "Aladdin byxor" i ett tufft mönster (jeep mönster är en hit) hade varit kul. Har länge tänkt att jag gärna skulle gå omkring i ett par sådana dagar då jag inte orkar med jeans men ändå vill ha lite mer stil än vanliga mjukisbyxor.
  • Doftljus är någonting som är väldigt inne i bloggvärlden och även jag älskar de stora i glasburkar från bland annat Yankee Candle. Har bara ett för tillfället, som doftar sött äpple. Jag älskar äppeldoft. Men något till skulle vara riktigt kul. 
  • Så uppskattar jag alltid godsaker förstås, men undvik gärna choklad, äter väldigt lite choklad. Jag vet, typ enda människan i värden.
Det här var egentligen min önskelista, på saker jag skulle bli väldigt väldigt glad över om de låg under granen i paket med mitt namn på.
<3 : Madde

2 kommentarer:

  1. Precis därför gör jag också önskelistor fortfarande, det underlättar alltid för några! :) Den där ryggsäcken är fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men exakt, och visst vill man läsa andras önskelistor för att själv få tips :)

      Radera