söndag 13 december 2015

Lucka 13: Grötfest

Idag var den traditionella grötfesten på vårt föreningshus. Kyrkslätts lucia sjöng, gröt åts, teatergruppen där jag är med uppträdde med två sånger och även julgubben knackade på. Min morgon blev lite stressig, hade inte planerat in att skrapa vindrutan på bilen i min morgontidtabell och aldrig hr det tagit så länge att köra till Porkala. Trots att jag startade i god tid blev jag lite sen, och ni vet hur stressad jag blir av det. Efter att jag uppträtt tog jag det lugnt i en och en halv timme, tittade på resten av programmet, ojade mig tillsammans med de andra ledarna över hur många vargungar som blev dubbade idag. Grattade Cappe som äntligen blivit ledare och skrattade åt filmen våra äldre scoutkillar gjort. Så städade vi undan och jag susade iväg till nästa grej.

Var för trött och stressad och hade för mycket saker, blev väldigt få bilder av sämsta kvalitet...


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar