fredag 11 december 2015

Lucka 11: Luciapynt

Så länge jag kan minnas har vi alltid pyntat lite till lucia hemma, vi har ett litet luciatåg som alltid ska läggas fram. Och så länge jag minns har det också varit min uppgift att ställe upp dem, och jag har alltid gjort det på samma sätt. Väldigt länge var det lite av en lek, luciatåget skulle tåga fram tills de stod på sina platser, där jag sedan lämnade dem. Nu gör jag inte det längre men jag ställer fortfarande fram dem, på samma sätt.


Tåget består av lucia, fyra tärnor och tre tomtar


Snett bakom till vänster står tomtekören

I högra hörnet står släden som dras av renar och väntar på lucia som sedan ska åka med dem

Renskötaren



De här tre är ett nytt tillägg från förra årets luciamarknad, jag har löst det genom att de får representera dem som tågar in.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar