lördag 12 september 2015

VIP

På torsdag hade jag skola till klockan 17, eller skulle ha rättare sagt. Visade sig sedan att vi slutade redan 16:15 och jag skulle ha hunnit till min normala ridlektion. Men jag hade redan ändrat det och red i stället klockan åtta på kvällen på en hoppintensiv timme. Hästen jag red var Vip, som jag aldrig tidigare ridit. Jag har många gånger velat prova honom för han verkar så trevlig och alla verkar gilla honom. Alla andra på lektionen verkade dessutom avundsjuka att jag fick rida honom, tydligen hoppar han allt och stannar aldrig.

Han var helt kul att rida, men jag tyckte det kändes väldigt mycket att han ändå är esthäst. Man kommer inte ifrån att han är robust och har massa. Dessutom var han ganska stark och jag hade svårt att få stopp på honom rätt ofta, inte för att han stack iväg så som Gallis gör utan för att han bara var så galet stark och körde på som en ångvält. Men visst, han hoppade fint och allt och det var lätt att följa med. Dock var han ju ingen Gallis, som förresten gick på lektioner igår, men så klart inte hoppar ännu. Och jag tror det var helt bra för mig också att inte ha honom i de övningarna vi gjorde, vi övade nämligen väldigt mycket små svängar och vägar. Inget optimalt då han taggar till och blir het. Så jag är nog nöjd med lektionen.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar