söndag 27 september 2015

Första teatermötet

Jag var dönervös och spänd då jag backade ut från Jonathans gård idag eftermiddag. Jag skulle ju till ett bekant ställe och alla människor var ju sådana jag i alla fall talat med någon gång. Men ändå. Nu var det alltså dags för mig att påbörja min resa upp på scenen igen. Nu efteråt? Galet nöjd att jag vågade fråga på våren och att jag vågade åka dit idag. Jag bara är sådan, jag älskar att vara på scen. Vi fick manuset och roller idag, jag kan inte säga mycket men jag kan säga att jag är nöjd. Riktigt nöjd. Ser såå mycket fram emot det här projektet, och hoppeligen (antagligen) flera efter det här. Det där med sången är ju ännu också mitt stora problem, jag tror inte att jag någonsin kan bli bekväm med det. Men så handlar ju en stor del av min utbildning, i journalistik jag påbörjat nu, om att ta sig ut och vara utanför sin bekvämlighets zon, så det är väl bara bra övning antar jag. Vissa saker är bara att göra, det går inte på något annat sätt, som min älskade vän Kyllis skulle säga. Och jag tycker han säger det väldigt bra. Förutom sången känns allt bra och verkligen som min grej, och jag gillar redan min roll. Det är verkligen någonting annat än förra julfestens julskådespel, inget illa till någon det gick inte att göra på annat sätt, men jag avskydde min rollfigur där.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar