söndag 20 september 2015

Dacapo

På fredagen blev det ridlektion igen. Samma ponny, samma övningar som på torsdagen. Men så var det ju det här med att rida en skraj häst och att det var storm på fredagen. Patsy var så galet spänd, hon är spänd vanligtvis men nu var det som aldrig förr. Hon skuttade hit och dit och var rädd för precis allt och lyssnade på blåsten och så vidare. Men det var ganska mysigt att komma till stallet en fredagskväll då där var så gott som tomt. Fixa i ordning ett surt sto och sedan vandra iväg på lektion. Som sagt lyckades det inte så bra som jag hade velat men samtidigt tog jag det ganska lugnt hela lektionen. Då det var som att rida samma lektion igen. Så mest bara gjorde jag uppgifterna och tyckte det var kul att sitta på hästryggen och försöka få Patsy lite lugnare och få henne att kunna lita på mig. Det är så mycket psykologiskt hos den hästen att jag tror att jag därför fastnat för henne. Jag skulle vilja förstå henne och jag tror att hon borde lära sig att lita på folk mera, inte det att hon är skygg utan mer att hon är så galet osäker på både sig själv och allt annat. Det är vad jag tror nu efter att ha ridit henne så mycket.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar