söndag 6 september 2015

Bättre lycka på kvällen

Vid middagen igår talade jag ganska mycket om geocachingen och hur jag hade sökt i regnet och inte hittat och så vidare. Så sade jag också att den ena tänkte jag i alla fall gå och försöka hitta igen. Så sade Basti att nå ska vi gå och kolla tillsammans nu efter middagen. Så just efter klockan 19 gick vi ut för att försöka hitta lådan. Efter bara en liten stunds letande på stället hittade jag den och fick glädjas åt att hitta min fösta låda. Så tittade vi på den och skrev våra namn. Så tänkte vi att nå nog kan vi ju gå och kolla den andra jag inte heller hittat, och så efter någon stund där hittade Basti den. Så gick vi för att hitta ännu en tredje, som var ganska nära den andra (och utlagd av samma person). Det sökte vi riktigt riktigt längre och var just på väg att ge upp då vi letat så länge och det började bli så pass mörkt att det blev svår att se ordentligt. Men så av en slump hittade jag även den sista och nöjda kunde vi sedan gå hem, och upptäckte att vi varit ute och sökt i nästan två timmar. Nu är jag verkligen taggad på det här, nu då jag insett hur man ska leta och att GPS:en inte är så exakt och man ska leta ett område lite runt omkring där den visar, det var felet jag gjorde första gången. 

Tog även bild på de andra lådorna, men de bilderna avslöjar lite för mycket vad man ska söka efter så om någon läsare söker efter dem tänker jag inte förstöra upplevelsen med att avslöja vad man ska leta efter. Det här är mitt allra första fynd någonsin, så stolt!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar