onsdag 16 september 2015

Ingen tågläsningsbok

Nu har jag gett mig in på nästa trilogi jag tänkt läsa redan en stund. Den omtalade "Fifty shades of Gray". Det känns lite som att det är ett måste att läsa. Även om alla säger att jag inte ska läsa den att jag bara blir besviken, och samma sak om filmen. Men jag vill ändå läsa den, sådan är jag, jag vill skapa min egen uppfattning, tror inte på andra helt enkelt. Mitt problem här blir att jag nu för tiden läser skönlitteratur i tåget, på sammanlagt 40 minuter tågresa varje dag hinner man faktiskt läsa en hel del. Men grejen är ju den att det här kanske inte är en bok man läser i tåget. Så gott som alla känner till boken på basen av dess pärm och det känns som att det ger ett fel intryck att läsa den. Så för tillfället har jag en annan bok jag läser i tåget och så är det meningen att jag läser den här då jag är hemma. Men jag läser som sagt väldigt lite skönlitteratur hemma för tillfället så där har jag ju ett problem. Kanske jag bara måste strunta i om folk tycker något och bara läsa den i tåget eller börja läsa mera hemma. Har ni något liknande som ni gör? Eller några tips?


P.S. Lade till en ny kategori som jag döpte till Läslust, där hittar ni alla recensioner och allt om då jag talar om böcker.
<3 : Madde

3 kommentarer:

  1. Jag har ett bokomslag runt alla de böcker jag läser, oavsett titel. Löser alla problem :)

    SvaraRadera
  2. 1. Boken och filmen är Super!! Fattar inget när folk klagar. 2. Det är bara en bok, man ska kunna läsa vad som helt vart som helst :)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle säga att du helt enkelt ska strunta i att läsa den. Inte alls värd lästiden! :P

    SvaraRadera