fredag 4 september 2015

Favorit bitchen

Igår vågade jag till och med säga åt min ridlärare att Patsy har varit så fin nu under början av hösten att jag undrar om jag alls vill ha tillbaka Gallis då han blir frisk. Ridlektion igår så klart. Med det lilla stoet som jag fortfarande inte kan förstå hur hon alltid kan vara så sur. Då jag kom till stallet möttes jag av en inte så trevlig syn, hästen var inte brun som jag är van vid, hon var grå. Intorkad lera på hela hästen. Det hjälpte ju inte annat än att effektivt börja borsta och gnugga bort allt. Det gick ganska snabbt och bra även om dammolnet runt oss antagligen var hur stort som helst. Men sedan var lektionen som sagt super igen. Hon är nog ganska fin den lilla damen, trots sina lite för starka egna åsikter. På något sätt känns det konstigt att rida en så mycket mindre häst, man ryms ju bra överallt och jag behöver inte längre akta allt då Gallis far iväg med sin stora galopp. Och det är inte för att hon inte har energi eller inte skulle gå framåt raskt, hon är bara så mycket mindre.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar