lördag 5 september 2015

Blöt geocathing

Idag hade jag planerat in veckans tredje träning i form av en promenad, och för att lägga en liten tvist på det hittade jag på att geocatha. Nämligen med hjälp av GPS söka upp små burkar som finns gömda lite här och var, i burkarna finns ett häfte och en penna och så ska man skriva sitt namn där och på sin app checka av att man hittat burken. Det var riktigt kul och jag upptäckte nya ställen som jag inte annars hade tänkt att man kunde gå på. Visste inte att det verkligen fanns riktig skog och berg här i närheten, den var kanske inte i det största laget men då jag var inne i skogen kändes det inte som att vara i en stad. Den lådan sökte jag i en halv timme tror jag och utan att hitta den, och så började det så klart spöregna. Till slut gav jag upp, antigen har någon tagit bort lådan eller så var jag bara för dålig. Den var av svårighetsgrad 3/5 och enligt appen är det bara en person som hittat den. Ska nog ta mig tillbaka någon dag för att leta. Så tänkte jag ännu försöka på en annan i närheten, men det var ungefär på en gård så jag kände mig inte jätte bekväm med att gå omkring och leta där, så jag lät det vara. Så jag hittade inte en enda, men fick i alla fall trevligt med motion och lite klättring även om det stundvis regnade lite väl mycket enligt mig. Men definitivt något jag tänker göra fler gånger. Hoppas jag får sällskap av någon någon gång, det känns som att jag skulle behöva ett par ögon till, det känns inte som att jag är tillräckligt bra på att leta för att hitta.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar