söndag 27 september 2015

Om att skriva en bok

Det är sådana här stunder, då ens favorit bloggare och YouTuber lanserar en bok, som jag själv känner av suget. Jag har väldigt länge tänkt att minst en bok under mitt liv ska jag åstadkomma, jag ska skriva en bok som något förlag vill publicera. Jag har haft en massa idéer genom tiderna, jag har börjat skriva hur många böcker som helst men inget har i slutändan hållit. Min absoluta dröm skulle vara att skriva en fantacy bok men det är nog bara en dröm. Jag ser tyvärr inte att jag är kapabel att skriva en så bra fantacy bok som jag vill, om ens något. Så har jag försökt skriva om saker som hänt i min släkt långt bak i tiden, men det projektet fick aldrig tillräckligt med information för en hel bok, och risken att det blir som "Stormskärs Maja" är lite för stor där. Jag vill inte skriva en bok om vardagsliv som i andras ögon inte är ett dugg intressant. Jag skulle kunna skriva åsikter, för sådana har jag många. Men ändå inte, jag har åsikter om för osammanhängande saker, det skulle inte bli en helhet. Jag har försökt skriva en hästbok för småtjejer som jag själv då jag var 10, jag slukade sådana böcker. Men att där försöka hitta något originellt är svårt. Jag har helt enkelt inte en tillräckligt stark idé, men drömmen finns kvar. Och målet, jag vill publicera en bok.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar