fredag 18 september 2015

P

Igår red jag Patsy igen på lektionen, jag vet seriöst inte vad jag vill mera. Hon är så kul att rida men samtidig gillar jag ju Gallis så mycket... Igår var hon dock väldigt spänd hela lektionen, hade rätt svårt att få henne att slappna av över huvud taget. Så tränade vi utan stigbyglar alla övningar. En gång just efter ett varvbyte blev hon galet rädd för små ponnyns på timmen bredvid (hon skyggar ofta för dem) och att jag samtidigt bytte spöt till innerhanden blev för mycket. Så stack hon iväg, jag lyckades slänga spöt som jag inte hade ordentligt i någon hand, ena tyglen var borttappad men så fick jag nog stop på henne utan stigbyglar och med bara en tygel. Annars gick det helt bra förutom att hon var väldigt spänd. Galoppen i vänster varv var galet fin, vi red på volt och skulle öka galoppen ett halv varv och ta tillbaka ett halvt. Det gick jätte bra i vänster varv, men då vi bytte kom hon på att se spöken i ett hörn hon gått förbi 100 gånger i det andra varvet, men nu kom hon mot det från andra hållet var det omöjligt att slappna av och koncentrera sig. Nu stiger bara spänningen för vilken dagens häst blir.

Söt surpuppa

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar