söndag 6 september 2015

Gulis stits

På fredag var jag på min först sits någonsin, gulis sitsen där det var så gott som bara vi första årets studerande, och så våra tutorer och några till som skulle lära oss hur man gör och hur man beter sig. Det var riktigt riktigt roligt, mycket sång och bra sällskap. Jag gick ganska tidig då vi alltid med Sara försöker tajma oss så att vi (som är de enda som längre åker tåg åt Kyrkslätt hållet) tar samma tåg, och hon hade jobb på lördag morgon. Men det var nog tillräckligt kul och jag talade med många, både sådana jag kände från tidigare och nytt folk. Och en galet rolig överraskning var att två lärkanvänner, Alarik och Jean-Paul kom till efterfesten och hälsade på. Jag var så chockad och så glad, speciellt då Jean bor och ska börja studera i England så det var verkligen ovanligt att se honom, och tänk vilken tur jag hade att träffa honom under de tre dagarna han var i Finland.

På grund av lite tajt tidtabell efter skolan åkte Pauliina och jag hem till Sofia och fixade oss snabbt innan sitsen och så åkte vi alla tre tillsammans. De går med mig på journalistik linjen.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar