söndag 13 september 2015

Mys och caching

På lördag eftermiddag åkte jag till Porkala och firade kvällen med Jonathan och hans familj, hade det allmänt mysigt och så. Och i morse då jag vaknade först av alla som vanligt fick jag ligga och mysa med den här lurvbollen. Tufsan är så söt och tar mer och mer plats nu för tiden, orsaken förklarar jag i  ett skilt inlägg som Stina bett mig skriva.


Idag tog jag sedan bilen hem till Kyllis och vi åkte ut i Långviks skogar för att geocacha. Riktigt roligt igen, det är nog så mycket bättre med sällskap. Även om älgflugorna, myggorna och brännässlorna var många hade vi trevligt och sökte omkring i några timmar. Hittade fyra lådor sammanlagt, roligt med lite varierande miljö. Helt annat mot var jag letat tidigare. Lite problem med att det var så långt inne i skogen att telefonen inte ville få internet signal ordentligt och det var lite svårt att få GPS:en på den att fungera. I sådana skogar borde man nog ha en riktig GPS apparat, Kyllis hade en men vi fick inte den och fungera riktigt. Sedan lagade Kyllis mat åt mig och vi åkte på scoutmöte. Ett lyckat veckoslut igen. Nästa blir ett långt, fyra dagars veckoslut. Riktigt riktigt skönt!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar