tisdag 15 september 2015

Är det inte fredag snart?

Det var så mycket snack om fredagen och strejken som kommer äga rum i typ hela landet då så jag vaknade flera gånger i natt och trodde det var fredag. Jag har själv ingen skola utan det enda jag ska göra är att på kvällen ta mig till Porkala på ridlektion och sedan till Juntti, och det gör jag ju med bil så mig påverkar det inte. Jag ser fram emot en ledig fredag och speciellt då alla andra stressar och jag för en gångs skull inte behöver göra det känns det ganska skönt. Lite som att titta på en film där det är panik och man själv inte alls är involverad. Nejdå jag känner inte så egentligen, jag tycker galet synd om de som påverkar av strejken, och extra synd om de som har studentskrivningar på fredagen. Det är bara lite för typiskt och inte schyst alls, man har så mycket annat att stressa över då. Och av egna erfarenheter är det inte bra att ta bilen till skrivningarna. Körde ju krock då jag körde till matematiken, inte bra även om det resulterade i att jag fick E.

Godmorgon på er, idag har jag en rätt lång skoldag från 10 till 16 och på kvällen blir det ridlektion. Vad gör ni idag?


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar