lördag 1 september 2018

Introduktion till skolan

De första dagarna i skolan här i Uppsala är avklarade. Eller ja det var ju inte direkt skola utan introduktionsdagar, med information om hur allting fungerar, rundvandring och så vidare. Två korta dagar och sedan tid att bekanta sig med staden och de nya människorna resten av dagen. Under de första dagarna hann jag knappt tillbringa någon tid i mitt rum, vilket var roligt men samtidigt väldigt utmattande och var riktigt trött på torsdag kväll. Dock berodde det också på att jag drog på mig en förkylning, kände av det i halsen på torsdagen och vaknade sedan på fredagen med feber. Febern bara steg egentligen och hade som mest cirka 38,5 grader, vilket är ganska mycket för mig. Som tur var det inget officiellt program på fredag eller lördag så jag fick två dagar att vila upp mig, och det behövdes. Jag som aldrig sover dagtid som till och från nästan hela fredagen, och sedan sov jag dessutom nästan 12 timmar natten till i dag, och det gör jag ju heller aldrig. SÅ min kropp behövde nog sömn. I dag mår jag bättre och hoppas på att kunna delta i grillfesten i morgon kväll.

Men skolan verkar så här baserat på introdagarna vara riktigt fin och ser fram emot att börja. Området är så vackert och byggnaderna är fina. Det går hundar och i bland till och med hästar där runt eftersom det finns en veterinärmottagning på plats, jag är ju överlycklig. Och de andra utbytesstudenterna verkar också vara så trevliga, har mest hängt med tre andra tjejer och alltså hur underbara är inte de, då jag skickade att jag låg i feber och inte kunde hänga med under dagen så skickade en och frågade om hon skulle hämta något från Ica åt mig. Och så hämtade hon svartvinbärssaft och skickade ännu från butiken om jag är säker att hon inte ska ta en platta choklad också. Och det är en människa jag känt tre dagar! Så ja, det verkar riktigt bra nu trots kaoset då jag kom hit första gången. På måndagen börjar sedan studierna och vi får se hur de blir, jag vet i alla fall en annan som ska gå samma kurs som jag så vi får väl se till att klara det tillsammans.

Har inga bilder härifrån ännu tyvärr 

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar