lördag 29 september 2018

Listan om lyx i livet

Hittade listan på Ellens blogg, och jag gillar ju listor så vi kör.

1. Har du något smeknamn?
Har många, men inget som används mer än mitt riktiga namn skulle jag säga. Och det beror mycket på vilka personer det är. Familjen kallar mig Pes eller Lilli, vissa kompisgrupper kan säga Metson eller Metström. Men de flesta kompisarna säger nog oftast bara Mette, det är ju tillräckligt kort och så.

2. Har du någonting konstigt du alltid måste göra?
Är ju nog extremt telefonberoende så den lilla apparaten hänger med nästan överallt... Och så måste jag få putsa mig under naglarna, för klarar inte av att ha smuts under naglarna och det är så skönt att putsa.

3. Andra måsten?
Vad ska man nämna här... Jag måste alltid kola igenom alla inlägg och storys på Instagram och Snapchat. Kan alltså inte kolla hälften av storyna och lämna några okollade.

4. Lyxvanor?
Det skulle väl kunna vara att jag ibland väljer att satsa lite extra och köpa hem hela räkor till middag och äta för mig själv. Eller att ta en lite dyrare lunch på stan med en kompis i stället för att äta på skolan (i Finland då, där vi har billig mat i skolan).


5. Vad gör du då ingen ser?
Går på toaletten, går utan kläder eller i de skönaste kläderna som finns och så vidare. Det som alla gör då ingen ser.

6. Vad stör du dig på hos andra?
Människor som tycker att de vet bäst om allting, att de är lite bättre än alla andra och alltid ska berätta hur det är på riktigt. Och sådana som tycker att det är deras synsätt som är det enda rätta och inte kan diskutera eller kompromissa alls.

7. Vad är din sämsta sida?
Kanske att jag kan var superkänslig och ibland tänka alldeles för mycket.

8. Vilken sida av sängen sover du på?
Helst sover jag över hela sängen. Här i Uppsala har jag dock en så smal säng att det inte finns någon sida, men ja i en större säng använder jag helst hela utrymmet.

9. Vad gillar du för filmer?
Fantasy och Disney typ, är ju inte en person som kollar jättemycket på filmer.


10. Gråter du ofta?
Väldigt ofta, ofta varje dag till och med.

11. Har du något du säger åt andra att göra men inte gör själv?
Ibland kan jag störa mig på om andra inte har koll på saker, på tiden och inte är så organiserade. och självklart är inte jag heller alltid organiserad även om jag ofta är det.

12. Vad sjunger du då du står i duschen?
Sjunger inte i duschen, sjunger väldigt sällan för jag kan inte alls. Sjunger typ bara i bilen och så på dansgolvet där ingen hör mig.

13. Vad önskar du dig mest just nu?
Lite konstig fråga kanske, just i denna minut eller allmänt just nu. För jag vill väldigt mycket ha en hund väldigt snart, men vill först göra mitt utbyte. Och mera just nu nu väntar jag på mina nya tapeter till rummet här i Uppsala.

14. Vilken är din favoritmaträtt?
Skaldjur i de flesta former. Räkor, kräftor, hummer. Mums!


 <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar