onsdag 19 september 2018

Vad sparar jag på Instagram

På Instagram finns ju funktionen att man kan spara bilder man tycker extra mycket om, och sedan kan man gå och kolla på dem senare igen. Jag använder inte den funktionen så jätteaktivt men men jag sparar ändå en del där, mest för att jag sedan ska ha den någonstans så att jag inte behöver leta så mycket efter en specifik bild. Och jag tänkte att det ju kan vara lite roligt att visa hurdant material jag sparar där. Det är inte alla bilder men jag har försökt få med alla kategorier jag sparar från. 

Det jag sparar överlägset mest tror jag nog är häst memes, det finns så många så klockrena. 1. Det här är ju så sant, även om hästen kan vara ett pisshuvud vill den aldrig dig illa på riktigt och du kommer aldrig att få ditt hjärta krossat. 2. Den här bilden på hästen som sticker under terränghindret är bara så bäst och får mig att skratta så mycket, även om det där är en riktigt farlig situation. 3. Den här bilden hjälpte mig en hel del i vinter, då jag såg den här förstod jag så mycket, hästen är en spegelbild av dina känslor och i vintras mådde jag ju så dåligt och det gick bara dåligt med Baba, hon bara bockade. 4. För att ja, det var ju lite min situation den här våren.

Sparar även roliga hundar och andra djur, bild 1 och 2 är från samma bildserie med hundar som fotograferats under vattenytan då de dyker efter bollar. 3. Hur kan igelkottsungar vara så där små och så där söta, de har jag sparat bara för att de är gulliga. 4. Ja en till häst meme, för den är så sann, ett stos sura blick är inte att leka med.

Sedan sådant som inte riktigt hänger ihop med resten. 1&2. DIY videon med saker jag tänkt att skulle vara roligt att testa att göra någon gång. Dock har jag aldrig ännu pysslat något av de videos som jag sparat. 3. Sparar även en del träningsvideon och inspiration, eftersom jag har svårt att hitta på vad jag ska göra om jag vill göra hemmaträning, därför sparar jag sådana inlägg. 4. Är en svinrolig video av en dam som vill ta en selfie med en kamel och kamelen bestämmer sig för att försöka bita henne i huvudet. Har skrattat så mycket åt den videon och sett den hur många gånger som helst.

Vad brukar ni spara på Instagram? Skulle gärna se andra sådana här inlägg från andra!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar