torsdag 27 september 2018

Jag tror jag kommer att klara läsutmaningen

Första veckan på länge har jag inte lyckats läsa ut en ny bok till veckans läslust. Det beror dock på att jag håller på att uppfylla en punkt i läsutmaningen med en bok som går ganska långsamt att läsa. Det betyder dock inte att boken inte är bra, men det är ingen bok man bara kan skumma sig igenom, jag har nämligen äntligen hittat en prisbelönt faktabok att läsa. Boken är sjukt intressant, och den finns bara på finska så det är även det första boken jag läser på finska på väldigt länge. Det är inte heller ett problem, men som sagt det är en bok som tar länge att läsa.

Men för övrigt tänkte jag ge er en liten lägesuppdatering om min läsutmaning, eller mina läsutmaningar. För att få det korta överstökat, jag har nu läst 30 böcker i år, då målet på 33 känns ganska lugnt. I Helmets läsutmaning har jag fem punkter kvar att fylla, men även det känns faktiskt riktigt lugnt. För jag vet nu vilka fem böcker jag ska läsa för att uppfylla dessa punkter, jag har helt enkelt en plan och vet att jag kan få tag på alla böckerna på biblioteket här i Uppsala. Och det känns allvarligt ganska sjukt att det nu ser ut som att jag verkligen kommer att lyckas, jag tänker inte säga att jag kommer att göra det än, men det känns ganska säkert. Och då kommer jag att ha läst 35 böcker inom läsutmaningen, så då är jag även över mitt mål med hur många böcker jag ska läsa. Har aldrig förr lyckats slutföra hela Helmets läsutmaning (inte ens då jag en gång försökte klara en på två år), så måste säga att nu känns det nog bra, snart där.


Det var en liten lägesuppdatering, nästa vecka hoppas jag på att kunna leverera ett läslust inlägg med en ny bok igen.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar