tisdag 25 september 2018

Lång pest eller kolera

I dag blir det en lista där jag svarar på olika pest eller kolera allternativ.

1. Skulle du hellre alltid vara 15min försenad eller alltid 30 min för tidig?
En väldigt lätt för mig, som tidspessimist vill jag alltid vara tidig, så skulle egentligen inte vara ett stort problem för mig. Om man är fööör tidig kan man ju vänta utanför en stund.

2. Skulle du hellre förlora alla dina pengar eller alla dina fotografier?
Den här är sjukt svår, men tror faktiskt jag skulle välja att förlora pengarna. För fotografier betyder så mycket för mig, och pengar kan man ju sedan låna och jobba tillbaka, inte lätt men det går. Förlorade foton är förlorade.

3. Skulle du hellre sitta i fängelse i fyra år för någonting du ej gjort eller komma undan med ett brott du har begått men leva i rädsla för att bli tillfångatagen?
Tror jag skulle välja friheten och sedan eventuellt bli fast, för tror jag skulle bli galen om jag fick sitta inne oskyldig, värsta ju om ingen tror en. För sedan i efterhand när man kommit ut är det väl inte lätt heller, även om man varit oskyldig hela tiden.

4. Skulle du hellre vilja kunna flyga i 24h eller vara osynlig i 24h?
Beror på hur snabbt jag kan flyga och hur ansträngande det är. Om det är som att springa men i luften, är det ju ändå så tungt att man inte kan flyga långt, då hade jag nog valt osynlighet, annars att flyga om jag kunde flyga snabbt och utan ansträngning.

5. Skulle du hellre vara ökänd efter din död eller bortglömd av alla?
Beror ju på vad man skulle vara ökänd för, men jag vill nog bli ihågkommen tror jag.

6. Skulle du hellre tatuera dig i ansiktet eller ha ett är från en brännskada i ansiktet?
Jag får väl välja tatuering i så fall, och räknas till exempel öronen som ansiktet? För i så fall skulle jag nog tatuera något litet på typ örat, för det känns ändå bättre än att måsta vara med om en brandolycka för att få ärret.

7. Skulle du hellre ha obegränsat med pengar eller obegränsat med tid?
Det här är ju ett ekorrhjul, för med obegränsat med pengar behöver man inte jobba och har redan mycket tid. Men med obegränsat med tid kan man både jobba och få pengar och hinna med det man vill göra med pengarna. Och har man sedan även obegränsat med ork under sin obegränsade tid? Tror inte att jag behöver mer än 24 timmar per dygn om jag får använda dem alla till att förverkliga mina drömmar med obegränsade pengar

8. Skulle du hellre kontrollera vädret eller din mens?
Ja på ett sätt kontrollerar jag ju redan min mens så ganska konstig fråga eftersom det är möjligt med vanliga medel. Dock skulle jag vilja kunna kontrollera min PMS, så om det ingår i det skulle jag välja det, annars vädret.


9. Skulle du hellre alltid förlora eller aldrig spela?
Att aldrig spela, för hur mycket jag än älskar att spela är förlora det värsta jag vet.

10. Skulle du hellre vilja höra varenda konversation om dig eller kunna ta tillbaka det du sagt?
Definitivt ta tillbaka vad jag sagt!

11. Skulle du hellre endast lyssna på en enda låt eller äta samma lunchrätt resten av ditt liv?
Tänker som så att lunch, det är ju bara en måltid om dagen, då kan man ju variera de andra måltiderna och dessutom är en låt typ tre minuter, så tänk hur många tusentals timmar man hade tvingats lyssna på det då. Så ja samma lunch varje dag. Ingen beslutsångest i varje fall.

12. Skulle du hellre vara utan tacos eller pizza resten av ditt liv?
Väljer nog tacos, fast jag gillar det mycket men pizza är så gott och tror att det går att variera mera.

13. Skulle du hellre stoppa krig eller hunger?
Krig, för jag tror att mycket av hungern i världen är på grund av krig, och utan krig skulle det även vara lättare att hjälpa de som är i hungersnöd. Känns faktiskt ganska självklart.

14. Skulle du hellre använda sandpapper som toalettpapper eller vara tvungen att äta stark chili till alla dina måltider?
Väljer nog chilin här, för tål ändå starkt helt okej bra och alltså det går ju inte med sandpapper, för att gå med sår där är ju inget man vill.

15. Skulle du hellre springa ett marathon eller skida Vasaloppet?
Marathon, för jag hatar att skida och jag har ju redan sprungit ett halvmarathon utan att träna alls, så lite träning på det så skulle jag nog tro att jag klarar det.


16. Skulle du hellre välja att aldrig mer få vistas inne eller ute?
Beror på landet, för skulle nog måsta välja inne om det var Norden, där jag nu bor. Men skulle nog också bli galen då. Så kanske ändå ute, bra med kläder och antar att man får bo i tält och så, för jag vill ha hund och då måste man vara ute.

17. Skulle du hellre alltid ha fettigt hår eller fläckiga kläder?
Fläckiga kläder tror jag för att fettigt hår kliar så mycket och är väldigt oskönt för mig själv.

18. Saharaöknen utan vatten eller Nordpolen utan jacka?
Ja så ska man välja att törsta ihjäl eller att frysa ihjäl. Jag väljer Nordpolen utan jacka, dels för att det går snabbare att frysa ihjäl och dels för att det sägs vara bland de behagligaste sätten att dö på, till slut får man ju varmt dessutom.

19. Att ha ett bi som följer efter dig eller äta fem bin?
Bin är ju inte så farliga och ganska snälla om man inte retar dem. Tror jag skulle välja att äta fem i varje fall, om jag får äta hanbin som inte sticks, för då är de ju sedan ur världen. Fatta hur störande att ha ett surrande bi runt sig hela tiden.

20. Trampa på Lego eller slå stortån i tröskeln?
Lego tror jag, för där brukar reflexerna hjälpa till så att man inte stiger enda ner rakt på.

21. För all framtid använda e-postadressen sexybitch1996@hotmail.com eller att för alltid ha ett telefonnummer med 50 siffror?
Telefonnummer definitivt, för det är ganska sällan man behöver läsa upp sitt nummer nu för tiden och i telefonen har alla ju det bara bakom ditt namn, stör inte så mycket.

22. Ingen dyker upp på dina födelsedagar eller ingen dyker upp på din begravning?
Alltså det är så tragiskt om ingen skulle dyka upp på begravningen, men och andra sidan är man ju antagligen inte själv medveten om det så skulle ju nog bli mer ledsen om ingen dök upp på min födelsedag.


23: Åka ner en rutchkana med rakbladsvassa rivjärn som underlag eller dyka ner i en pool fylld med nålar?
I en rutchkana har man väl kläder på sig, så tjocka byxor så ska det väl gå bra...

24. Alltid gå med högklackade skor eller alltid vara tvungen att bära 3D glasögon för att kunna se?
Det går säkert att få skitsnygga 3D glasögon så väljer väl det.

25. Aldrig använda sociala medier eller aldrig få se solen skina igen?
Måste ju välja bort sociala medier, men shit vad svårt det skulle vara!

26. Alltid ha lågt batteri eller alltid ha segt WiFi?
Riktigt svår! Segt WiFi skulle jag nog säga tror jag.

27. Disken diskar sig själv eller rummet städar sig själv?
Det tar oftast längre att städa rummet så det får nog städa sig själv, och dessutom kan jag köpa diskmaskin.

28. Alltid snö eller alltid regn?
Snö så klar, för jag hatar regn och blött väder!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar