lördag 8 september 2018

Checka av dagens to do 22.8

Ville testa ett sådant här typs inlägg, där jag visar min to do lista för en dag och sedan tar bild då jag utför alla punkter. Den här gången gjorde jag det under min sista hela dag i Finland, som ju sedan inte alls blev den sista. Säg gärna vad ni tycker om idéen.

Så jag skulle:
Föra tillbaka mitt parkeringslov för att få tillbaka pengar för tiden jag inte har bilen i Helsingfors
Få årets klistermärke till studiekortet
Ge Tassuvahti skjortor till hon som i fortsättningen tar profilbilderna
Fysioterapeut
Träffa Vive och äta lunch
Rida och lämna ett tack-paket till hästägaren
Tvätta bilen och i samband med det träffa Ana, Pete och Vili och säga hejdå
Packa och städa i efter mig i lägenheten där jag vaktade Buster

Började med att föra skjortorna eftersom det visade sig att jag kunde föra dem till Esbo, på vägen till Helsingfors.


Där efter åkte jag till Helsingfors stads kontor och lämnade mitt parkeringslov och har redan fått tillbaka pengar för det.

Så tog jag en sväng via centrum och skaffade mig läsårsklistermärket, viktigt att hinna få innan jag åker.

Så körde jag till fysioterapeuten och fick den tredje behandlingen för min rygg.

Var även på lunch med Vive men det var så trevligt och vi talade så mycket att jag glömde att fotografera det, synd. Vi åt i alla fall asiatisk buffé.

SÅ styrde jag mot stallet, skötte om red och sade hejdå till Babisen. Och lämnade paketet i skåpet, hästägaren fick en muminmugg som tack. Hade velat lämna en påse hästgodis men hittade det inte i någon av butikerna i Kyrkslätt, ganska dåligt.


Så åkte jag till Ana och Pete och tvättade bilen, och ja en sak som jag hade glömt på morgonen att skriva på listan var att vi skulle ha styrelsemöte via Facebook på kvällen. Så jag körde på och deltog i möte samtidigt som jag tvättade bilen. Det blev tyvärr inte så bra tvättat men ganska stolt i varje fall.

Blev sedan så sent att jag bara åt och gick och lade mig då jag kom hem, lämnade packande och städandet till nästa dag men det hann jag bra med.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar