torsdag 3 maj 2018

Vappen och första maj

På måndagen var det ju alla studenters festdag, nämligen valborg. Själv arbetade jag dock på SMOCKA hela dagen fram till klockan 16, då jag sprang från redaktionen för att hinna med Sara och Annica till Salutorget för att få ett av de 300 haalarmärkena som delades ut där. Vi fick våra märken och satt och sedan i esplanadparken på en bänk, tittade på ballonger och drack skumppa medan vi väntade på att Havis Amanda skulle få sin studetmössa. Så satte vi våra egna på huvudet, gick och åt en burgare och mellanfestade på skolan. Under kvällen hann vi besöka Hertonäs och bland annat bada badtunna som var beställd till festen där. Kvällen slutade för min del en stund hemma hos Phia där vi talade lite om allt och ingenting. Eftersom vi var så nära mig bestämde jag mig för att gå hem i stället för att fortsatte vidare i natten.

Some-producet som sitter på redaktionen och väntar på vappen

Under första maj var vädret kallt men trots det måste man ju hänga några timmar i Kajsaniemiparken.  Efter att ha frusit tillräckligt länge, kollat på mayday-race styrde vi mot skolan för mellanfest igen. Mot eftermiddagen gic vi via Burger King och till Danielns klubbrum där resten av kvällen spenderades i gott sällskap med diverse spel. Dream teamet Daniel och jag vann en överlägsen beerpong, och så spelade vi även Picolo och Heads up. En bra kväll som slutade tidigt då man festat hela dagen, var i säng vid klockan 22, skönt.


Frusen park

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar