måndag 14 maj 2018

Dublin calling

I dag åker jag till Dublin tillsammans med min ämnesförening J-Komm. 19 journalistikstuderande ska vi upptäcka staden, se hur journalistförbundet där fungerar, se fins Howth och självklart besöka Guinness bryggeri. Får se om till och med jag som inte dricker öl försöker få i mig den gratisöl vi får där. Annars får jag göra någon studiekompis extra glad.

På torsdag kväll kommer vi hem och jag hinner egentligen bara sova natten hemma innan jag på fredag morgon ska tillbaka till Porkala och Vili. Ana och Pete är på resa och oturligt nog inföll min resa samtidigt som deras, men har lovar att sköta honom de båda veckosluten de är borta. Så det blir Porkala både före och efter resan, och där emellan ska man försöka hinna packa om lite. Får hoppas att det fina vädret håller i sig och att Dublin inte är enbart regn, som det nog finns risk för.

Här på bloggen kommer det dock inte att vara tomt de här dagarna jag är på resa. I morgon får ni läsa om sommarens fiende för mig. På onsdagen får ni se vad jag fick i födelsedagspresent och på torsdagen kommer veckans läslust upp, där jag skriver vad jag tycker om en känd finlandssvensk författares verk. Så kolla in här!

Eventuellt mera bilder från samma tillfälle som det här senare i veckan.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar