lördag 12 maj 2018

Födelsedagsfirande

Jag vet inte hur många gånger jag under den senaste veckorna har dragit förklaringen "Fyra personer i vår familj fyller år under samma vecka i maj så därför firar vi alltid med en middag, som heter Majbarnens middag". Och nu har jag återigen förklarat det även här på bloggen. Vi firade alltså alla familjens majbarn på tisdagen på restaurangen La Bottega.

Alla fyra majbarn



Det är en italiens restaurang med en massa delikatesser från det underbara matlandet. Kolla in till exempel de här brickorna med olika skinkor, ostar och så vidare till förrätt.



Jag själv var inte speciellt förtjust i den här krämiga osten som serverades på en sked. Men de andra verkade gilla den, och den passar ju in i kategorin vita ostar, alltså ostar jag oftast inte gillar.






Som nästa rätt fick vi en uppochnedvänd vitello tonnato, som också var helt underbar.

Hela gänget, minus Camilla och Battan.


Ett glatt födelsedagsbarn som fått öl och en keps.


Jag glömde att fotografera huvudrätten, som var en sparrisrisotto men här är i alla fall efterrätten, en pistage tiramisu. Den hade kanske lite för mycket kaffesmak (vet inte varför jag tyckte den smakade kaffe) för min smak men nog riktigt god i alla fall.



På onsdagskvällen mötte jag sedan, ganska spontant, upp några vänner på baren Kaisla i Kajsaniemi för att ta en födelsedagsöl och spela lite spel. Efter att jag gått igenom min vänlista på Snapchat och skickat iväg en inbjudan ungefär tre timmar före vi skulle träffas var det sedan Ville, Emma, Otto och Lillen som hade möjlighet att fira mig lite då. Vi spelade Alias, där vi med Emma tog hem en överlägsen vinst. Den röda gubben är alltså vår och den gröna killarnas. Så körde vi även några omgångar Heads up innan vi vandrade hemåt. En rolig och chillig kväll, mysigt att fira födelsedag!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar