onsdag 30 maj 2018

Puppy parade 2018

På lördagen klockan 13.59 såg jag ett inlägg på Instagram om att det är Puppy Parade i dag. Hade helt missat det i år men tänkte att jag har en timme tills jag ska åka iväg och med lyxen att ha evenemanget utanför fönstret tog jag kameran och traskade till parken. Evenemanget var betydligt mindre än förra året, inte i närheten så mycket hundar eller människor. Men fick ändå se flera söta valpar och vuxna hundar och knäppa några bilder. Inte så speciellt nöjd med bilderna faktiskt, kanske det beror på hur spontant jag gick hit och allt det. Paraden tog bara ca 15 minuter, men det passade perfekt in i min tidtabell.

Många av hundarna hade väldigt varmt, som den här stackaren som lade sig ned och tyckte att nu orkar jag inte gå längre.








Det fanns några riktigt små valpar, som den här golden retrievern eller finska spetsen ovanför.

Och så några "gamlingar också", trevligt att alla hundar är välkomna trots evenemangets namn.


En ung och vild brun labrador som ville vara precis överallt

Och då kompisen fick godis var den snabbt där och ville smaka den också.

Paradens minsta varelse, jag hade inte förstått hur små beagle valpar verkligen är då de är riktigt små.




Puss och hej <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar