torsdag 10 maj 2018

22

I dag fyller jag 22 år. 

Mycket har hunnit hända under dessa år, som ännu inte är såå många.

Jag har fått uppleva att vara en älskad dotter och lillasyster.

Jag har fått växa upp i ett tryggt hem mitt i naturen.


Jag har sedan början fått leva med hundar.

Jag har fått uppleva mina föräldrars skilsmässa.

Jag har upplevt vänner.

Jag har fått utstå mobbning och utfrysning.

Jag har fått uppleva fantastiska stunder på hästryggen och i scoutskogen eller -segelbåten.


Jag har fått uppleva en förälskelse.

Jag har mist min pappa.

Jag har upplevt fantastiska vänner och en underbar gymnasie- samt studietid.

Jag har kommit in på exakt den utbildningen jag ville just då.

Jag har upplevt kärleken starkt.

Jag har upplevt flera riktigt bra fester.

Jag har fått möjligheten att spela teater och uttrycka mig på scenen.


Jag har upplevt besvikelsen i då allting inte går som tänkt.

Jag har fått stöd av fina människor runt omkring mig.

Jag har fått mitt hjärta krossat och förstått hur ont kärleken verkligen kan göra.

Jag har fått jobba med hundar, och älskar mitt jobb.

Detta och mycket mer, under 22 jordsnurr. 

Mycket bra, en del dåligt och vissa outhärdligt svåra händelser.

Men här står jag, 22 år och vill uppleva ännu mer.


 <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar