torsdag 4 augusti 2016

Vad tufft du har ett riktigt journalistblock!

Det är så roligt vad folk tycker att är tufft i jobbet jag gör. Till exempel är det många som faktiskt reagerar på blocket men skriver i då man intervjuar. Jag menar det är en bunt pappersark men jag tror att många tror att det bara är så det är i filmer, men nej vi skriver ner saker i avlånga block med sidor vi river ut. Men det är det som är coolt, och att ens texter publiceras i tidningen, inte det att jag får uppleve allt möjligt häftigt och träffa intressanta personer. Det kan helt enkelt vara de allra vardagligaste sakerna som folk reagerar på.


Har märkt samma sak i mina hobbyer. Till exempel har jag alltid mina ridsaker i bilen och jag vet inte hur många gånger jag fått höra skämtsamma kommentarer och frågor om vad jag har för fetischer då folk ser ridspön i min baklucka. Nej de är oftast inte så seriösa men det märkt att de tycker det är lite konstigt faktiskt. Och samma sak som att jag har en kniv i min skrivbordslåda, det är ett redskap som jag behöver i min scouthobby, den bara råkar ha hittat en bra plats i min skrivbordslåda. Även om det kan tros att jag väntar på att någon anfaller mig mitt i natten eller att jag är psykopat eller någonting. Nej allting är helt normalt och i sin ordning.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar