torsdag 4 augusti 2016

Lära mig använda Bloglovin

Ni vet portalen där man enkelt kan samla alla de bloggar man vill följa och sedan kommer de upp i ett flöde, alltså Bloglovin. Många vet säkert vad det är för en portal och jag vet inte hur jag ska förklara det mer än så. Jag har haft ett konto där länge, men aldrig riktigt börjat använda det. Jag har följt bloggar på Blogger och haft dem på samma sida som jag sköter min egen blogg från. Men jag började bli lite trött på att fler och fler bloggar inte gick att följa via den och det var en massa krångel. Så nu har jag bestämt mig att med våld börja använda Bloglovin. Än så länge tycker jag det är lite krångligt och det finns en hel del funktioner jag inte riktigt tycker är så bra. I flödet kommer ju det upp nya inlägg, och klickar man på länken kommer man till inlägget. Men bara till det inlägget och det inlägget på Bloglovin. Om jag vill se inlägget på bloggens egna hemsida måste jag klicka på ett kryss och om jag vill se hela bloggen och inte behöva klicka skilt på varje inlägg krävs det ytterligare ett klick. För det som på Blogger tar ett klick behövs alltså tre på Bloglovin. Det låter ju ologiskt att jag i så fall skulle använda Bloglovin, men som sagt alla bloggar går inte att följa via Blogger. Men vad tycker ni? Använder ni Bloglovin och vad tycker ni om det?

Här kan ni hitta mig på Bloglovin
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar