lördag 20 augusti 2016

Österbotten: första intrycket

Igår kväll kom vi till Vasa, med Jonathan och en hel del saker. Nu har han flyttat hit 372km från mig. Och jag har varit mitt första dygn i Österbotten, nej har aldrig besökt det tidigare. Mina första intryck? Att det snöar här i augusti tydligen. Nej jag vet att det var hagel, men de var riktigt stora och mycket så det såg ut som snödrivor vid vägkanterna och bilar slirade i kurvorna då det blev så halt. Och det regnade så mycket att vägbrunnarna inte han med och gator svämmade över. Så var det då vi körde in i Vasa. Jag stannar här till måndag morgon och åker sedan hem för att förbereda mig inför introveckan för de nya studenterna. Jag kan inte neka att jag är nervös för att inleda ett distansförhållande, men första gången blir det bara två veckor som vi är från varandra.

Hade tänkt blogga i bilen igår då vi hade WiFi i bilen och jag kunde använda datorn, men fick inget vettigt skrivet. Och ja, jag har fått ett par brillor, par nummer två har även de anlänt äntligen men skriver mer om hela den cirkusen senare.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar