torsdag 18 augusti 2016

Öllyktor

Jag berättade ju om hur vi har försökt göra dricksglas av glasflaskor utan desto mera framgång. Så nu har vi flera avkapade flaskor som vi inte vet vad vi ska göra av. Igår då jag redan gått och lagt mig säger Jonathan till mig "Mette kan du komma hit och vara fotograf". Då hade han lagt värmeljus i dessa flaskor och det blev väldigt fint då etiketten lystes upp och det annars var mörkt. Så jag gjorde ett provisoriskt stativ av ett par böcker och fotade sedan med lång slutartid. riktigt nöjd med bilderna faktiskt, inte de lättaste förhållandena att få på bild men jag tycker jag har lyckats.




Jag vet inte om det här är ett helt fungerande koncept eftersom jag tror att flaskorna blir väldigt varma av ljusen, vilket kan leda till farliga situationer. Vi hade ett grytunderlag under dem för säkerhets skull.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar