söndag 7 augusti 2016

Kraftsamlande helg

Jag har tillbringat helgen i Porkala, och mest tagit det ganska lugnt. Två veckors jobbraka tog på krafterna och fest där emellan så ja. Jag har hunnit träffa min gudmor, seglat och hjälpt till lite med att packa skåpbilen med saker som i morgon åker upp till Vasa. Nu har jag fyra arbetsdagar kvar och sedan blir det Åland med två favoritkillar. Jag hoppas på att det blir allt från vedhuggning till båtutfärder till hund-, kossa-, och pojkvänsmys (så klar i den viktighetsorningen). Men innan Åland måste jag hinna packa ner mitt liv från två månader i Hangö, baka någonting till min sista arbetsdag, sköta hund några dagar, rida terminens första ridlektion, träffa Dani och så vidare. Mitt schema för veckan är fullproppat, hoppas det betyder att den går fort, jag riktigt längtar till bilresan  och färjan som tar oss till Finlands minsta kommun.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar