onsdag 24 augusti 2016

Drömmar om misslyckanden

Som många vet drömmer jag väldigt mycket under nätterna, jag kommer ihåg vad jag drömt och kan uppleva väldigt verkliga drömmar. Det stör mig inte vanligtvis, jag är van och tycker mer det är spännande att tänka på och prata om drömmar. Få vill tyvärr lyssna på vad jag drömt. På senaste tiden har jag drömt om en hel del scenarion där jag misslyckas med någonting. Förra natten drömde jag till exempel att jag inte fick platsen som bloggare för Scandinavian Outdoor och att flera jag kände fick platser och dessutom fick göra sådant jag hade föreslagit i min ansökan. Och nu då jag tänker är jag ganska säker på att dessa personer inte ens sökt platsen. Så det känns ju lite dumt då jag vaknade och trodde att allt var kört. Fast samtidigt ganska skönt att känna att jag faktiskt har en chans ännu.

Och för några nätter sedan drömde jag att min mamma plötsligt köpte hästen Patsy, som jag rider, åt mig. Och samma vecka som jag fått henne skulle jag tävla i Seahorse Week i Hangö, min mamma hade anmält oss till tävlingen. Och till saken hör att jag aldrig hoppat ett hinder med den här hästen, bara några bommar och jag är inte alls säker på henne med hinder. Och hela grejen är ju helt absurd, ingen köper ju en häst åt någon utan att fråga och berätta det först och samma sak med tävlingsanmälan. Och det går ju alltid att stryka sig ur tävlingen. Ändå vaknar jag med stress över att jag måste tävla i en hög klass med enhäst jag aldrig hoppat med. Det känns också väldigt dumt.

Sådana här drömmar har jag mycket av just nu, jag misslyckas eller ska göra omöjliga saker och alla tycks tycka att det är en enkel match att klara av. Det är ju lite en lättnad också att inse att det var en dröm men det är oftast inte en speciellt bra känsla jag vaknar med.

Här var misslyckandet ett faktum då vi efter att ha lett hela tävlingen förlorade efter att allt avgjordes på tur, kanske inte helt havsforskningsmästare som utnämndes på det sättet.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar